Znanje za digitalno delovanje

Znanje za digitalno delovanje omogoča krepitev digitalnih kompetenc otrok in mladih, starih med 6 in 29 let, predvsem skozi ustvarjalne procese uporabe sodobnih tehnologij, saj je razumevanje, poznavanje in pravilno rokovanje le-teh dandanes prepotrebno za njihovo varno uporabo v vsakdanjem življenju. S projektom želimo opolnomočiti ciljno skupino za samostojno in varno uporabo digitalne tehnologije in sicer na vključujoč, kreativen način.

Današnje okolje, , v katerem živimo, je vse bolj digitalno in zaslonsko. Poklici prihodnosti vse bolj zahtevajo čedalje višji nivo poznavanja digitalnih tehnologij in razvito uporabo digitalnih spretnosti. S projektom želimo razviti veščine varne in učinkovite rabe digitalnih orodij pri otrocih in mladih. Mladi in otroci imajo zanimanje za digitalno tehnologijo, naš izobraževalni program jih bo spremljal pri uporabi le-teh za spodbujanje naravoslovnih in tehniških poklicev predvsem skozi:

  1. Izražanje otrok in mladostnikov skozi ustvarjalno uporabo digitalne tehnologije
  2. Varno in učinkovito rokovanje z digitalno tehnologijo
  3. Aktivno vključevanje otrok vsebine izobraževanja

Namen projekta:

Namen projekta Znanje za digitalno delovanje je celovito prepoznati in ponuditi rešitve za izzive, s katerimi se soočajo otroci in mladi pri digitalni pismenosti v Sloveniji. Aktivnosti projekta bodo spodbujale boljše razumevanje sodobnih tehnologij ter razvijale kritično razmišljanje o njenih prednostih in slabostih. Projekt se osredotoča na dvig splošne digitalne pismenosti in spodbujanje zanimanja za sodelovanje pri razvoju prihodnjih tehnoloških ciljev in storitev. Pri tem so aktivnosti prilagojene različnim predznanjem in stopnjam zanimanja otrok in mladih. S sodelovanjem v projektu bodo otroci in mladi postali odgovorni in ozaveščeni uporabniki tehnologij, kar jim bo omogočilo uspešno in varno delovanje v sodobni digitalni družbi.


Projektne aktivnosti:

Pri projektu Znanje za digitalno delovanje aktivnosti izvajamo na dva načina, ki so usposabljanja oz. krožki za otroke in mlade in izobraževalni tabor za otroke:

  • Usposabljanja in krožki za otroke in mlade obsegajo 22 pedagoških ur, z njimi naslavljamo starostno skupino od 6 do 29 let. Tu se udeleženci opolnomočijo za varno in učinkovito rokovanje z digitalnimi sodobnimi tehnologijami ter se spoznajo z vsemi kategorijami digitalnih kompetenc (informacijska pismenost, komuniciranje in sodelovanje, ustvarjanje digitalnih vsebin, varnost in reševanje problemov).
  • Izobraževalni tabori, pri čemer je 22 pedagoških ur namenjenih otrokom od 6. do 11. leta starosti, kjer skozi igro in aktivno preživet skupni čas krepijo svoje digitalne kompetence, pri čemer je glavni fokus programiranje, kreativnost, varnost in izražanje.

Usposabljanja so za udeležence brezplačna.


Cilji projekta

  • krepitev ozaveščenosti o koristih uporabe digitalnih orodij za posameznika in družbo ter gradnja zaupanja v digitalno tehnologijo.
  • Spodbujanje interesa za naravoslovno in tehnično znanje, zlasti na področju digitalnih tehnologij (računalniško programiranje, robotika, umetna inteligenca ipd.).
  • Krepitev znanja o digitalnih tehnologijah in spodbujanje njihove odgovorne in varne uporabe.
  • Dvig usposobljenosti za uporabo digitalnih kompetenc.
  • Spodbujanje zanimanja za srednješolske, višješolske in visokošolske programe, ki vključujejo strokovne digitalne kompetence, ter zmanjšanje razlik med spoloma na tem področju.


Obdobje izvajanja projekta:

Marec – november 2024


Konzorcij

Konzorcijsko mrežo sestavlja 6 partnerjev:

  • Mladinski kulturni center Maribor (kot vodilni partner)
  • Zavod MARS Maribor
  • Kulturno izobraževalno društvo Alphawave
  • Mali ustvarjalci
  • Zavod Citilab Maribor
  • Zadruga KIKštarter Kamnik

Zavod Mars Maribor ponuja 3 module in sicer:

  1. ANIMIRANI FILM – KREPITEV DIGITALNIH KOMPETENC S POMOČJO PAMETNIH TELEFONOV s Hano Repše
    Delavnica animiranega filma omogoča učencem, da se spoznajo z osnovami animiranega filma in rabe pametnih telefonov kot orodja za snemanje in montiranje filmov. S tem krepijo zavest o pametni rabi telefonov kot orodju za zajemanje slike in zvoka.Skozi praktično delo spodbujamo suverenost in samostojnost uporabe digitalnih tehnologij za ustvarjanje AV vsebin. Otroci in mladi delajo tako individualno, kot tudi v skupinah in si medsebojno pomagajo pri  doseganju skupnega cilja. S pomočjo pametnih naprav in tehnike animacije bomo na temo digitalnega bontona z učenci izdelali kratke animirane filme. Z njimi bomo lahko nagovarjali druge učence o varni in primerni rabi pametnih naprav, družbenih omrežij in drugih posebnost spletne komunikacije.Na delavnici bo v različnih tehnikah, s pomočjo prepleta materialnih in virtualnih elementov, nastalo več kratkih animiranih filmovDelavnica je primerna za otroke in mladostnike od 6. leta do 29. leta.
  2. FOTOKOLAŽ – KREPITEV DIGITALNIH KOMPETENC OTROK IN MLADIH S POMOČJO PAMETNIH TELEFONOV z Manjo Jerič
    S pomočjo mobilnih telefonov, bomo ustvarjali foto in video kolaže. Ob praktičnem delu bomo spodbujali kreativno rabo mobilnih telefonov, razvijali estetiko in čut za ustvarjanje avtoportretov (selfijev) v vsakdanjem življenju. Eksperimentirali bomo z različnimi kamerami ter raziskovali različne urejevalnike fotografij in videa. Spoznali bomo nadgrajeno in mešano resničnost. Osredotočili se bomo na interakcijo z digitalnimi tehnologijami, brskanje, iskanje in filtriranje podatkov ter vrednotenje digitalnih vsebin. Vsako srečanje bo teoretično znanje združevalo s praktičnimi vajami za ustvarjalno uporabo digitalne tehnologije. Otroci in mladostniki bodo razvijali svoje spretnosti na področju fotokolaža in digitalnih kompetenc. Delavnica je primerna za otroke in mladostnike od 12. leta do 29. leta.
  3. KREPITEV DIGITALNIH KOMPETENC SKOZI DIGITALNO UMETNOST z Ireno Pamič
    Povezovanje tradicionalne umetnosti in novomedijske umetnosti je platforma, ki učečemu se omogoča, s pomočjo izkustvenega in doživljajskega učenja, pridobivanje digitalnih kompetenc. Pri osvajanju digitalnih kompetenc predavateljica Irena Pamič uporablja umetnost kot metodo učenja in poučevanja, saj umetnost spodbuja kreativnost in inovativno razmišljanje, spodbuja opazovanje podrobnosti, oblik in simbolov ter skozi razvoj čutov, preko vizualnih, zvočnih, taktilnih in/ali kinestetičnih izkušenj, izboljšuje sposobnost opazovanja, razumevanja in komunikacije. Za pridobivanje digitalnih kompetenc skozi novomedijsko umetnost uporabljamo mikrokrmilnik Arduino. Delavnica ponuja možnost, da posameznik suvereno vstopi v svet programiranja in elektrotehnike, spozna logiko programiranja, si s tem razširi karierne korake ter se čuti kompetentnega za uporabo digitalnih tehnologij.Delavnica je primerna za otroke in mladostnike od 12. leta do 29. leta.


Lokacije izvajanja projekta:

Projekt se bo izvajal v štirih regijah v Sloveniji: Pomurska, Podravska, Savinjska, Osrednjeslovenska, pri čemer bomo vključili tudi otroke in mlade, ki so pripadniki  madžarske skupnosti v Pomurju.


Vrednost projekta:

63.570,00 EUR


Informacija o sofinanciranju

Projekt Znanje za digitalno delovanje je bil izbran na razpisu za sofinanciranje usposabljanj otrok in mladih za krepitev digitalnih kompetenc ter spodbujanje in promocijo naravoslovnih in tehniških poklicev. Projekt sofinancira Ministrstvo za digitalno preobrazbo.